måndag 4 juni 2012

Två regniga dagar och juni månads UFO-sjal

Regniga dagar är som gjorda för att gå igenom garnförråd och UFO-samlingar. Jag har dammat, organiserat och sorterat i två dagar och undrar nu om mitt vardagsrum blivit en lagerlokal. Det blev 51 plastlådor ovanpå bokhyllan med garn och oavslutade arbeten. Framför böckerna hänger ullgarn som bara väntar på att få förvandlas till härliga yllebroderier.


Tre plastlådor och en korg passade inte riktigt i samlingen ovanpå bokhyllan och här finner jag juni månads UFO.

I plastlådan i bildens övre vänstra hörn ligger en grå/vit/svart "trasa". Det är en nästan färdig sjal i handspunnet garn. Trådar ska fästas, ullfett ska tvättasbort och sjalen ska blockas. Undrar faktiskt varför det inte redan blivit gjort. Jag anmäler denna sjal som juni månads UFO.

I övrigt ska jag ta ställning till vad jag ska göra med resten av denna udda samling. I mån av tid ska jag försöka beta av fler UFOn men vågar inte lova mer just nu. En del ska blockas, något ska lagas, annat ska repas upp. Jag vet fakriskt inte riktigt vad som döljer sig högarna.

1 kommentar:

Maria Ho sa...

Vad du har slitit! Resultatet blev en otroligt inspirerande vägg. Härligt med överblick!