måndag 9 april 2012

Två kuddar i lapptäcksteknik - april-UFO

12under12 skapar självkännedom.





Jag har inte gjort klart mars-Ufot ännu och är två dagar försenad med att lägga in ett för april.

Fler än jag, minns säkert känslan av att komma till skolan utan att ha gjort läxan. I huvudet finns förklaringar för att läraren och "duktigare" kamrater ska förstå. Sanningen är nu som då att jag har prioriterat något annat. Orsaken, om jag jobbat för mycket, byggt om huset eller slöat framför tv:n, spelar egentligen ingen roll. Det som inte är gjort är inte gjort och på detta sätt uppstår ideligen nya UFO:n.

12under12 är ett stöd - jag ger inte upp! Med min ofärdiga lapptäckskudde som restuppgift tar jag mig an ännu en lapptäckskudde. Under april gör jag alltså färdigt två av mina påbörjade lapptäckskuddar.

2 kommentarer:

Maria Ho sa...

Det är bara att bryta ihop och komma tillbaka :). Jag gillar verkligen dina val av tyger och mönster i lapptäckskuddarna!

Åse-Marie sa...

Vad kul att höra :) Det är ett första försök att göra något med lapptäcksteknik. Tygerna är gammalt örngott, draperi och sarongtyg som jag köpte i Tanzania för många år sedan.