måndag 2 april 2012

April UFO - Nåldyna i skarvsöm

Förra läsåret gick jag på Fortsättningskurs 1 i konstsömnad på Handarbetets vänner. Programmet var fylligt och innehöll många olika moment, och det var svårt att hinna slutföra allt, vilket resulterade i flera UFOn. Så småningom ska de väl bli klara. På min blogg har jag skrivit om de flesta kursmomenten här finns en sammanfattning med länkar till de olika momenten.

Detta läsår går jag Fortsättningskurs 2 och är mitt uppe i årets egna projekt. Jag ska brodera en klänning och har inte tid för några större UFO-arbeten.

Jag väljer därför ett litet aprilUFO från förra årets kurs. Det är en nåldyna i skarvsöm. Det är bara lite monteringsarbete kvar och ett par beslut att fatta. Ska jag lägga in en vadmalsremsa mellan bak och framsida? I så fall, vilken färg ska jag välja? Ska jag göra något i hörnen, bollar, tofsar el dyl?

1 kommentar:

Katarina B sa...

Det är ju trevliga beslut du har kvar.