måndag 2 juli 2012

Annas FO juni

Så, nu har jag lyckats få koftan och kameran på samma plats. Men den stora bedriften är att koftan faktiskt är klar.

Jag tror att jag började för 12(!) år sedan och vet att jag fäste trådar och strykjärnsblockade för 8 år sedan. Tror att jag började brodera ungefär då och tyckte att det blöev fult. Sen var den nog framme igen för ca 5 år sen för ett nytt broderiförsök.


Jag vill säga TACK till er som startade detta och lät mig vara med - den hade fortfarande legat i sin plastpåse om jag inte varit med här.

Mönstret heter Bloomsbury och är från Rowan nr 28 och garnet är Wool Cotton.

3 kommentarer:

Calla sa...

En helt fantastisk kofta - jag blir alldeles kär i den! Vilken tur du till slut fick den klar. :)

Maria Ho sa...

Håller med fullständigt, den blev kalasfin!

Annika Odelstav sa...

Men så häftig! Grattis till att den blev klar!